Sambal Garing Che'Nor Terlajak Sedap

by - May 20, 2017


Assalamualaikum..

Dah makan tengahari ke uols semua?Hari ni kak lina tak selera makan la,sebenarnya tak tahu dah nak masak apa..korang pun sama kan..setiap pagi kak lina termenung fikirkan menu apa yang nak di masak hari ni..

Memandangkan lauk semalam ada lagi jadi kak lina tak masak pun cuma panaskan ajalah lauk tu..
Kak lina cuma goreng ikan je panas-panas makan dengan sambal garing che'nor ni..Korang pernah makan tak sambal ni...eh eh cik jah sedap tau sambal ni..garing dan rangup..tak caya cuba pergi beli..

Biasanya sambal ni ada dijual dikedai-kedai Acheh,tak mahal pun dik RM 10 ajeee..
Bolehla wat stanby kan kalau tak de lauk,korang goreng jelah telor pastu mkn dengan sambal ni..pastu renjis kicap sikit...hihihi terangkat uolsssss...


Sambal Garing Che'Nor Terlajak Sedap

Memandangkan tak lama lagi nak puasa,memang tak salah la korang beli..makan time sahur..yelah selalu pagi-pagi kita tak de selera kan....so..inilah pembuka selera kita.
Kat bawah ni nasi tengahari tadi kak lina makan...sian kan...tu je lauk kak lina,tapi jangan terkejut kalau kak lina cakap sedap gilerrr sampai menambah-nambah kak lina makan...alah macam tak cukup pulak...tapi tak nak makan banyak sangat...nanti gemuks uolss hahahha.

Sesekali makan cam ni apa salah nya kan...asyik makan kari,lemak lah asampedas la...boring jugak..

Sambal Garing Che'Nor Terlajak Sedap


Oklah korang,tu je kak lina nak cite...jumpa lagi next entri

MENULIS DARI HATI
-KAK LINA-

You May Also Like

10 comments

  1. Sedapnyaaa, terliur tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALA MAI...LAUK ORANG MALAS NI HIHIHI

      Delete
  2. laa tak pernah jumpa pulak sambal nie kak lina. elsa dah lah suka pedas pedas!

    ReplyDelete
  3. Sedapnya... sesuai ni nak bulan puasa. biase pg2 xde selera blh mkn ni. hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la...terpaksa je sllu mkn pagi2 tu

      Delete
  4. Kinah pun dah try sambal ni. Menambah aje. Heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap kan....lauk emegency ni hihi

      Delete
  5. Lea carik jugak sambal goreng ni kat kuantan.. tp tak jumpa agik.. Nanti nak try masuk uptown lak.. Mane tau ada dijual.. nak stenbai puasa.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli online je lea...mmg wajib stanby ni

      Delete



Popular Posts